تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

کدهای خطا یا ارور ساید بای ساید کنوود ، بکو

در این مقاله در مورد کدهای خطا یا ارور های یخچال ساید بای ساید کنوود قصد صحبت خواهیم کرد. و به شما آموزش میدهیم که چگونه نسبت به تشخیص عیب های ساید بای ساید کنوود، بکو خود اقدام نمایید.
برای خیلی از کابران این سوالات پیش آمده است که چگونه خودشان متوجه شوند مشکلاتی که ساید بای ساید نمایش میدهد را چگونه تشخیص دهند.

خیلی از کاربران این سوال ذهنشان رو مشکل کرده که ارور های یخچال ساید کنوود  را چگونه برطرف کنند، یا علت چشمک زدن درجه یخچال کنوود در چیست؟ ، یا ارورهای رایج ساید بای ساید کنوود کدام هستند؟ ، کدهای خطای یخچال کنوود را چگونه به دست آوریم؟ و کلی سوالات مشابه دیگر.

در این مقاله مجموعه کنوود سرویس به شما ارور های مختلف و رایج ساید بای ساید کنوود، بکو را آموزش خواهد داد و همچنین به شما آموزش میدهیم چه کارایی باید برای برطرف کردن این مشکلات انجام دهید.
یک نکته بسیار مهم در خواند این مقاله باید بسیار دقت کنید اگر از عمل فنی در زمینه تعمیرات و سرویس ساید بای ساید و یخچال فریزر کنوود سررشته ندارید نباید خودتان اقدام به تعمیر ساید بای ساید کنوود کنید.

لازم به ذکر است که شما با خواند این مقاله نسبت به ارور ها و خطای ساید بای ساید آشنایی پیدا خواهید کرد و در صورتی که نیاز به تعمیر دارید باید با تعمیرگاه و تکنسین های مربوطه تماس حاصل فرمایید.

در ادامه همراه ما باشید تا کدهای خطا یا ارور های ساید بای ساید کنوود - بکو را برایتان شرح دهیم.

کد خطا یا ارور E5 در ساید بای ساید کنوود- بکو

علت :  فن کمپرسور به طور مداوم کار کند به حالت یکسره شدن.
A. سنسور ها به حالت قطع و وصل کار میکنند.
B. ریست کردن دستگاه در حالتی که سنسور ها در وضعیت عملکرد صحیح باشند.
C. چک کردن سیم کشی داخلی دستگاه و سیم برق
D. جایگزینی سنسورهای دستگاه
E. چک کردن برد اصلی دستگاه
و در نهایت پس از چک کردن تمام موارد مطرح شده اگر دستگاه همچنان ایراد دارد با تکنسین های فنی تماس بگیرید.


کد خطا یا ارور E1 در ساید بای ساید کنوود- بکو

این ایراد از سنسور دیفراست است.
حالت عملکرد دیفراست به مدت زمان 25 دقیقه از زمان وارد شدن داخل مدار می باشد. اگر زمان بیشتر شد بهتر است.
A.  چک کردن سیم کشی داخل دستگاه و سیم برق.
B. عوض کردن سنسور دیفراست.
C. چک کردن برد اصلی دستگاه.

کد خطا یا ارور E3 در ساید بای ساید کنوود- بکو

این ایراد از خرابی سنسور حسگر دستگاه است.
در این حالن صفحه نمایشگر خاموش می شود و سنسور عملکرد نادرستی را انجام می دهد در این حالت به 3 نکته زیر توجه کنید و چک کردن کنید در صورت به نتیجه نرسیدن با تکنسین های فنی تماس بگیرید.
A. سیم برق را بررسی کنید و سیم کشی های داخلی دستگاه
B. سنسور را عوض کنید.
C. برد اصلی را چک کنید.


کد خطا یا ارور E4 در ساید بای ساید کنوود- بکو

این ایراد از ترموفیوز دستگاه است.
در این حالت بهتر است از راه کارهای زیر برای برطرف کردن ارور های به وجود آمده استفاده کنید و در صورتی که از بین نرفتن ایراد با تکنسین های فنی مربوطه تماس بگیرید.
A. سیم برق و سیم کشی داخلی دستگاه را چک کنید.
B. قطع و وصل ترموفیوز دستگاه را چک کنید.
C. برد اصلی را چک کنید.

کد خطا یا ارور E8 در ساید بای ساید کنوود- بکو

این ایراد از سنسور قسمت یخ ساز دستگاه.
A. سیم کشی قسمت یخ ساز ساید را چک کنید.
B. سنسور یخ ساز را چک کنید.
C. برد اصلی را کنترل کنید.
در صورتی برطرف نشدن حتماً با تکسین های فنی و دوره دیده تماس برقرار کنید.



کد خطا یا ارور E9 در ساید بای ساید کنوود- بکو

این ایراد از دستگاه یخ ساز است.
A. قسمت ورودی برق و سیم کشی قسمت یخ ساز را چک کنید.
B. دستگاه یخ ساز را بطور جداگانه چک کنید.
لطفاً در صورت نیاز به هرگونه خدمات بیشتر با تکنسین های مجرب و دوره دیده مورد تأیید کنوود تماس بگیرید.

در صورت نیاز به مشاوره تلفنی میتوانید با شماره : 09122902536 در تماس باشید

نشانی : تهران - تهرانپارس - فلکه اول - خیابان شهید حسینی(بهار) - جنب مسجد خاتم الانبیا پلاک 143

تلفن های تماس : 
02177714540

02177714541

02177735021

02177862246

نحوه استفاده صحیح از برنامه های ماشین لباسشویی

برنامه ماشین لباسشویی بعضی از لباسشوییها بسیار پیچیده هستند. که باید بتوانید از بین انها بهترین برنامه را انتخاب کنیم. در این مقاله سعی شده تا شما با انواع  برنامه ماشین لباسشویی و عملکرد آنها آشنا شوید و بتوانید بهترین برنامه را برای شستشوی لباسها انتخاب کنید. همچنین شما بتوانید اطلاعات کافی و کامل در رابطه برنامه ماشین لباسشویی داشته باشید و یا اگر به دنبال خرید دستگاه جدید باشید این اطلاعات بتواند یک مزیت رقابتی برای شما ایجاد کند.

همیشه خیلی از کاربران به دنبال استفاده درست و مناسب از برنامه های ماشین لباسشویی هستند. در بعضی مواقع دفترچه های راهنمایی موجود در اکثر ماشین لباسشویی ها فاقد زبان فارسی است. در بعضی مواقع هم اصلا به زبان انگلیسی ترجمه نشده است.

نحوه استفاده صحیح از برنامه های ماشین لباسشویی را باید خیلی جدی بگیریم. زیرا با استفاده درست و صحیح میتوانیم هزینه های مصرفی خودمان را کاهش دهیم. هزینه های ماننده مصرف آب و برق که باید خیلی در این امر صرفه جویی کنیم.

برنامه هایی که برای شما گردآوری کرده ایم مناسب برای مدلهای مختلف ماشین لباسشویی نظیر : ماشین لباسشویی کنوود، ماشین لباسشویی بوش، ماشین لباسشویی ال جی، ماشین لباسشویی سامسونگ، ماشین لباسشویی AEG ، ماشین لباسشویی پاکشوما و …

 

برنامه ماشین لباسشویی

برنامه Cotton / Synthetics

بیشتر لباسشویی ها برنامه ای جداگانه برای شستشوی نخی (cotton) یا الیاف مصنوعی (Synthetics) همراه با تنظیم دماهای مختلف دارند. برنامه های شستشوی نخی معمولا با دمای بالاتر هستند، در حالیکه برنامه الیاف مصنوعی در دمای پایین ۴۰ درجه سانتی گراد یا کمتر با چرخش خشک کن کمتر انجام می شود. همچنین در بعضی از لباسهای – پلی استری – ویسکوزی – که نیاز به شستشوی آرام و حساس دارند طراحی شده است.

اگر نیاز است تعداد زیادی لباس های نخی را بشوئید لازم است اول لیبل لباس ها را چک کنید. که حاوی اطلاعات و نحوه استفاده از برنامه ماشین لباسشویی در آن توضیح داده شده و به تناسب اطلاعات داده شده برنامه مناسب را از روی دستگاه انتخاب کنید.

 

برنامه های شستشوی پشمی  دستی  ظریف ( delicate – had wash – wool)

این برنامه ها معمولا با دمای پایین و حداقل زمان کار کرد لباسش شویی در زمان شستشو انجام می شود تا از آسیب به لباس جلوگیری شود.

این برنامه مشابه برنامه الیاف مصنوعی می باشد اگر مقدار زیادی لباس ظریف مخصوصاً پشمی و ابریشمی دارد این نوع برنامه بسیار برای لباسهای شما مفید است.

 

برنامه ماشین لباسشویی

 

 بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده

 

End time – Delay Start (برنامه تاخیر شروع / زمان پایان)

تاخیر شروع : این برنامه برای زمانی قابل استفاده است که شما چه زمان مشخصی می خواهید دستگاه را روشن کنید. به طور مثال : چند ساعت قبل از اینکه از محل کار به خانه برسید دستگاه بطور خودکار عملیات شستشو را انجام بدهید و چه تا چه زمانی عملیات شستشو پایان بپذیرد.

در بعضی از دستگاه های لباسشویی برنامه زمان تاخیر محدود به ۶، ۹ و یا فقط ۳ ساعت می باشد که این ویژگی خیلی مفید است.مخصوصا زمانیکه شما نمیخواهید لباس هایتان بعد از شستشو زیاد در دستگاه باقی بماند و این یک نکته قابل توجه برای شما محسوب می شود که در هنگام خرید لباس شویی به آن دقت کنید.

 

قفل کودک

۲ نوع قفل کودک در لباسشویی ها وجود دارد رایج ترین آنها عملکرد شبیه به قفل گوشی موبایل دارد و میتواند همه ی کنترل های روی پنل را غیر فعال کند. زمانیکه شما هواستان به کودکات نیست نمیتواند برنامه ها را دستکاری بکند.

قفلی که کم تر رایج است، قفل ایمنی درب که مانع از بستن درب لباسشویی می شود. یعنی کودکان نمیتوانند نسبت به بستن شدن درب ماشین لباسشویی اقدام نمایند.

 

برنامه های پیش اتو / اتوی آشنا / ضد چروک  ( pro-ironing / easy iron / anti cream)

برنامه اتو : برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها، معمولا با سرعت کم کردن چرخش یا کوتاه کردن مرحله خشک کردن انتخاب می شود.

برنامه مراقبت از نوزاد (Baby care )

معمولا این برنامه شستشوی قوی با درجه حرارت بالاست به دنبال ان چندین مرحله آبکشی را انجام می دهد تا مطمئن شود که مقدار زیادی مواد شوینده از لباس ها پاک شود. یکی دیگر از گزینه ها تنظیمات دستی خودتان است. با استفاده از دفترچه راهنمای درباره درجه دمای ماشین لباسشویی میتوانید بهتر متوجه شوید که چه دمای مناسب تر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی

 

برنامه شستشوی بهداشتی و چند آلرژی ( Hygiene / anti-allergy)

این برنامه برای از بین بردن مواد آلرژی زا از روی لباس طراحی شده است . مخصوصا با بالا نگه داشتن دمای آب و یا با کمک بخار آب. بررسی ها نشان می دهد شما نمیتوانید با برنامه کتان ۶۰ درجه برای از بین رفتن تمام میکروب ها و باکتری ها مطمئن باشید. پس چنانچه دارای حساسیت و آلرژی هستنید این برنامه لباسشویی برایتان بسیار مفید می باشد.

 

برنامه شستشوی اقتصادی (ECO)

همانطور که از اسم این برنامه مشخص است مصرف انرژی را کم میکند. و بسیار برای استفاده مکرر از ماشین لباسشویی مقرون به صرفه از لحاظ هزینه مصرف برق و آب می باشد. این یک برنامه پر استفاده و مشترک در اکثر ماشین لباسشویی ها است.

 

سخن پایانی 

مقاله برنامه ماشین لباسشویی به صورت کامل برنامه های که برای اکثر ماشین لباسشویی های یکسان است را شرح داده است. باید در نظر داشته باشید اکثر ماشین لباسشویی ها دارای دفترچه راهنما برای استفاده صحیح از برنامه ماشین لباسشویی و میزان حرارت آب هستند. ولی بعضی از مدل ها فاقد زبان فارسی و حتی فاقد زبان انگلیسی هستند. در صورتی که برنامه های ماشین لباسشویی خود را در فهرست ما مشاهده نکرده اید میتوانید از قسمت دیدگاه آن را مطرح کنید تا توسط کارشناسان مجموعه آشنا پاسخ گوی شما باشیم.


منبع : آشنا

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده

با سلام ؛ در این بخش از مقالات آموزش تعمیر ماشین لباسشویی قصد داریم تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده را برای شما بیان کنیم.

نحوه کار لباسشویی کاملاً ساده و قابل درک است که با کمی مطالعه میتوانید به بهترین شکل ممکن از ماشین رختشویی خود استفاده لازم را ببرید. همیشه تعمیر ماشین لباسشویی یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است. در مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به زبان ساده سعی براین شده مشکلاتی که شما خودتان قادر به حال آن هستید را بیان کرده ایم که با خواندن این مقاله ارزشمند و رایگان میتوانید تا حد زیادی نسبت به سرویس ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید.

 

خیلی از کاربران سوالاتی نظیر :

نحوه تعمیر ماشین لباسشویی  

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی

علت کار نکردن ماشین لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

 

و سوالاتی نظیر این که ممکن است با جستجوی در سطح وب به جواب های قانع کننده ای نرسیده باشید و یا شاید هم بعضاً با جواب هایی روبه رو شده باشید که خودتان قادر به تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی نبوده اید.

در مقاله آموزش تعمیر ماشین لباسشوی به زبان ساده سعی برآن شده جواب تمام سوالات شما به صورت کاملاً شفاف و به صورت گام به گام مطرح گردد.

 

آموزش تعمیر ماشین لباسشویی، نحوه تعمیرات ماشین لباسشویی، چگونه ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟

آشنایی با  ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی چیست؟ اصولا ماشین لباسشویی یک تشت بزرگ است که مرتباً با آب پر شده، تخلیه میکند و لباسهارو می چرخاند تا خشک شوند.یا میتوانیم اینطور شرح دهیم که یک هم زننده لباس است.

 چهار مرحله ای که هر ماشین لباسشویی انجام می دهد به شرح زیر است :

شامل آبگیری، شستشوی ، تخلیه و خشک کردن. اگرچه ین عملکردها خیلی اصولی هستند ، اما برخی از آنها می توانند به مشکل برخورد کنند. شم میتوانید برخی از این مشکلات را به راحتی حل کنید. با این حال بهتر است برخی از مشکلات را به دست تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

دو نکته بسیار مهم :

  • قبل از کار کردن روی ماشین لباسشویی، حتماً آن را از برق بکشید.
  • قبل تعمیر ماشین لباسشویی های درب از جلو باید نسبت به تخلیه کردن آب اطمینان حاصل نمایید.

 

ماشین لباسشویی کار نمیکند

اگر ماشین لباسشویی هیچ کاری نمیکند :

وقتی برنامه را تنظیم میکنید و هیچ کدام اجرا نمیشوند و یا صدایی ندارد ممکن است برق آن قطع شده باشد.

وقتی ماشین لباسشویی باید مرحله بعدی شستشوی را اجرا کند ولی می ایستد :

ممکن است لباسهای داخل ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز باشد، تعدادی از لباسها را خارج کنید تا کمی از بار ماشین لباسشویی کم شود. سپس دوباره دستگاه را روشن کنید ( در برخی موارد لازم است برای روشن کردن مجدد دستگاهتان را از برق کشیده و دوباره وصل کنید.)

درغیراین صورت:

مطمئن شوید دستگاه به برق متصل و روشن است. در صورت لوازم با استفاده از دستگاه تستر ولتاژ ، مطمئن شوید که برق وصل باشد. توجه کنید حتما درب ماشین لباسشویی بسته باشد.

نکاتی که باید بررسی شوند: 

  • اگر مخزن بی حرکت است، مدار قطع کنند یا فیوزی که به آن می رسد را بررسی کنید.
  • سیم برق را بررسی کنید، سیتم برق دستگاه را بکشید، ممکن است سیم دچار خرابی یا ساییدگی شده باشد.
  • درب ماشین لباسشویی را باز کرده و قفل زبانه ای که روی آن فشار می آورید را چک کنید. قفل را فشار داده و رها کنید. گار صدای تیک نمی دهد ممکن است شکسته باشد. قفل را جدا کرده و تست کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

برای جلو گیری از ایجاد مشکل در ماشین لباسشویی از مقدار مناسب شوینده برای شستشوی و سختی آب استفاده کنید. مطمئن شوید دستگاه تراز باشد و دستگاه را سنگین نکنید ( حد مجاز رختن لباس را رعایت کنید.)

ماشین لباسشویی درست آبکشی نمی کند

اگر بعد از اتمام شدن برنامه شستشو هنوز آب و شوینده روی لباستان یا در ماشین لباسشویی باقی مانده، میتواند علل زیادی داسته باشد. ابتدا مطمئن شوید که از دستگاه درست استفاده میکنید. به عبارت دیگر مقدار مناسب مایع شوینده استفاده میکنید، ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکرده اید و سایر موارد. برای اینکه کاملا متوجه شوید کافیست دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید.

تنها یکبار بیش از حد سنگین شدن دستگاه میتواند آبشکی را دچار مشکل کند. اگر این موارد باعث ایجاد مشکل نشده، به احتمال زیاد آب مرحله آبکشی وارد ماشین لباسشویی نمی شود یا به درستی تخلیه نمی شود.

درچه های تامین آب را بررسی کنید، مطمئن شوید درچه های تامین آب که به شلنگ های ورودی متصل هستند دچار گرفتگی نشده باشند.

اطمینان حاصل کنید شلنگ های ورودی آب پیچ نخوده اند.

دریچه تخلیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید تخلیه آب کامل انجام می شود. انسداد میتواند باعث شود آب کثیف آبکشی در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند. وقتی دستگاه کار میکند نگاه کنید دستگاه بعد از هر مرحله شستشو و آبکسی کاملا خالی می شود.

مطمئن شوید شلنگ ورودی آب سرد/گرم بسته نباشد. دریچه شلنگ را ببندید و آن را از دستگاه جدا کنید. انتهای آن را در سطل گذاشته و شیر آب را باز کنید. باید جریان آب قوی باشد در غیر اینصورت احتمالاً قسمت هایی از شلنگ مسدود شده است.

برای اطمنان از این مورد، انتهای دریچه را قطع کنید و آن را به شلنگ بیرونی وصل کرده و دوباره امتحان کنید. اگر هنوز هم جریان آرام است، بازهم شلنگ را تمیز کنید و یا آن را تعویض نمایید.


بیشتر بخوانید :  فنونی برای شستشوی انواع لباس


علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی

نشت آب از یک ماشین لباسشویی معمولا ناشی از شلنگ ها یا اتصالات است. مطمئن شوید آب نشتی ظاهر شده از لوله های پشتی نیست.

اتصالات را بررسی کنید که شلنگ به شیر آب و به پشت ماشین لباسشویی وصل باشد. همچنین نشتی یا فرسودگی شلنگ ها را کنترل کنید. در صورت لزوم اتصالات یا بست شلنگ ها را بشویید یا شلنگ ها را به صورت کامل تعویض نمایید. مطمئن باشید که قبل از در آوردن شلنگ ها آب بسته باشد.

سپس آب های داخل شلنگ را داخل یک تشت تخلیه کنید.

بلبرینگ و بست ها را چک کنید. ممکن است واشر های سبد یا بست و لولوه کشی معیوب باشد که باید تعویض شوند. در این گونه موارد با یک تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

ممکن است آب بیش از حد در طول آبگیری از سیفون تخلیه شود، مطمئن شوید اتصالات شلنگ تخلیه به لوله حداقل ۷۰ سانتی نتر بالا تز اکف باشد(در غیر اینصورت، مشکل را با یک لوله کش مطح کنید)

علت لرزش ماشین لباسشویی

در بیشتر موارد لباسشویی وقتی روی سطح تراز نباشد یا بیش از اندازه لباس داخل ماشین لباسشویی  باشد دچار لرزش و تکان می شود. مواردی می گوییم تا ماشین لباسشویی را آرام کنید!

اول اینکه ممکن است تکان ها و لرزش های ماشین لباسشویی به علت بار بیش از اندازه باشد. لباسها را در یک طرف محفظه انباشته کنید. سپس چک کنید که دستگاه روی سطح محکم تراز باشد.

تراز کردن ماشین لباسشویی

یک سطح روی ماشین لباسشویی قرار دهید تا مطمئن شوید و از تراز بودن آن از طرفین ، جلو و عقب مطمئن شوید. همچنین اطمینان حاصل کنید کف کاملا محکم است. برای درست کردن ماشین لباسشویی، کف باید مسطح، تراز و به اندازه کافی محکم باشد تا دستگاه پر شده از آب و سنگین بدون انحراف زیر بار دچار مشکل نشود.

ابتدا دستگاه را قبل از هرکاری از برق بکشید.

پایه ها را بررسی کنید. زیر دستگاه را نگاه کنید و مطمئن شوید همه پایه ها روی سطح محکم  قرار دارند. اگر یکی یا هر دو پایه های جلویی کاملا به کف نچسبیده باشد، آنها را شل کنید( تا به عقب بیایند) تا زمانی که محکم قرار بگیرند.

نکته : پایه جلویی باید تا حد ممکن کوتاه باشد

پایه ها را کاملا باز نکنید در صورت نیاز یک سطح را روی ماشین لباسشویی قرار داده و پایه جلویی را به آرامی تنظیم کنید تا دستگاه تراز شود. مطمئن شوید پایه های جلویی کلاهک های لاستیکی و سرپیچ داشته باشند تا محکم نگه داشته شوند. اگر این موارد مشکل داشته اند میتوانید پد های ضد لرزش بخرید تا زیر پایه ها قرار دهید.

در صورت نیاز ، دستگاه را به سمت جلو کج کنید، با این کار پایه های عقب خود به خود تنظیم می شود. پایخ جلویی را تنظیم کنید. برق را وصل کنید و دستگاه را خالی راه اندازی کنید. ماشین لباسشویی را روی مرحله چرخش و خشک کردن قرار دهید و ببینید هنوز لرزش دارد یا خیر؟!


سخن آخر

در این مقاله سعی بر این شد تا با قسمت های زیادی از مشکلات متعدد ماشین لباسشویی آشنا شوید. و خودتان بتوانید با آموزش تعمیر ماشین لباسشویی نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی اقدام نمایید. در صورتی که ابهامی در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها آن را با ما مطرح کنید تا توسط تنکسین های مجرب پاسخ خود را دریافت نمایید. همچنین اگر بخش هایی از ماشین لباسشویی را نتوانستید تعمیر کنید حتما اگر علم فنی آن را ندارد با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی تماس حاصل فرمایید.در پایان اگر این مقاله برای شما مفید بود آن را به دوستان خود هدیه دهید.


منبع : آشنا

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در هنگام قطع برق

نکاتی برای قطع برق,نحوه نگهداری مواد غذایی

هنگام قطع برق تا جایی که امکان دارد در یخچال یا فریزر را باز نکنید


هنگامی که برق قطع می‌شود، نباید فراموش کنید که یخچال و فریزر شما پر از غذاهایی است که ممکن است فاسد شود.

برای اینکه غذاهایتان را پس از قطع شدن برق سالم نگه دارید، به این توصیه ها عمل کنید:

- تا جایی که امکان دارد در یخچال یا فریزر باز نکنید. غذاها به این ترتیب برای مدت های طولانی تری سالم باقی خواهد ماند.

- یک فریزر پر از مواد غذایی در صورتی که در آن را باز نکنید تا حدود دو روز منجمد باقی می‌ماند.

- اگر در یخچال را باز نکنید، دمای مناسب برای دست کم چهار ساعت حفظ خواهد شد. محتویات یک فریزر نیمه‌ پز برای یک روز منجمد باقی خواهد ماند.

هنگامی که برق دوباره وصل شد، این اصول راهنما را به کار ببندید:

- غذاها را تا زمانی که ایمن بودنشان ثابت نشده است، مزه نکنید.

- اگر مواد غذایی دارای بلورهای یخ رویشان هستند یا در دمای ۴ درجه سانتیگراد یا کمتر باقی مانده‌اند، دوباره آن‌ها را منجمد کنید و هر چه زودتر مصرفشان کنید.

- غذاهای فاسدشدنی را در صورتی که بیش از دو ساعت در درجه حرارت اتاق مانده‌اند، دور بریزید.

- غذاهایی را که چندان فاسدشدنی نیستند را در صورتی که قطع برق فقط برای چند ساعت طول کشیده باشد، ممکن است بتوان نگه داشت.

- هنگامی که درباره غذایی شک دارید، آن را دور بریزید.

- غذاهایی که بیرون از یخچال ماندگاری دارند مانند غلات آماده صبحانه، سبزی‌های کنسروشده یا آب بطری را برای موارد اضطراری قطع برق در قفسه‌های آشپزخانه‌تان نگهدارید.




بیشتر بخوانید : این سبزیجات را در یخچال نگهداری نکنید





درصورتی‌که قطع برق برنامه‌ریزی‌شده است، پیش از قطع برق، این اقدامات را انجام دهید:

- اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال روی دمای ۴ درجه سانتیگراد یا کمتر تنظیم شده است. در بالای این درجه حرارت عوامل بیماری زا که باعث بیماری های منتقل‌ شونده به‌ وسیله غذا می‌شوند، به سرعت رشد می‌کنند.

- ترتیبی دهید که شیر و تخم‌مرغ های شما در عقب یخچال قرار گیرند و نه درون در آن. درجه حرارت در یخچال به علت باز و بسته کردن مداوم آن معمولاً بالاتر است.

پس از وصل شدن برق به این نکات توجه کنید:


- درجه حرارت درون یخچال و فریزر را چک کنید، اگر دما به هفت درجه سانتیگراد یا بالاتر رسیده است، همه غذاهای فاسدشدنی مانند گوشت قرمز و طیور، ماهی، تخم‌مرغ و فرآورده های حاوی آن، پنیر نرم، لوبیای پخته، غلات پخته، سیب زمینی پخته، سالاد سیب زمینی و پودینگ و ... را دور بریزید.

- صبر کنید تا دمای یخچال به چهار درجه یا کمتر برسد و بعد مواد غذایی را دوباره در آن بگذارید.



منبع : بیتوته

روشهای اصولی شستن و خشک کردن انواع لباس

روش های خشک کردن لباس,روش های اصولی خشک کردن لباس

لباس هاى سفید و رنگى را از هم جدا نمایید و جداگانه بشویید

 

چنانچه می دانیم لباس های با جنس مختلف با توجه به جنس آنها به روشهای متفاوت شسته می شوند و هر لباس تا دمای بخصوصی را می تواند در موقع شستن تحمل نماید همان طور هم نحوه خشک کردن لباسها نیز با هم فرق می کند. با خواندن علائم بین المللی بر روی اتیکت لباس می توان پی برد که چگونه می توان آن لباس را شست و خشک نمود.


انواع روشهای شستن
 شستن با دست
شستن با ماشین لباسشویی
شستن و خشک کردن در خشکشویی


انواع روشهای خشک کردن
چلاندن و خشک کردن توسط چرخش ماشین لباسشویی
خشک کردن لباس بدون چلاندن بر روی بند
خشک کردن بر روی بند پس از چلاندن لباس
خشک کردن بر روی سطح صاف پس از چلاندن لباس
خشک کردن با دستگاه خشک کن پس از چلاندن لباس
خشک کردن بر روی سطح صاف  بدون چلاندن لباس


شستن با ماشین لباسشویی
در صورتی که در روی اتیکت لباس علامت دست نقش نشده باشد لباس را می توان با ماشین لباسشویی شست عدد درج شده در اتیکت حداکثر دمای مجاز در حین شستشو می باشد علامت مثلث نشانه استفاده از سفید کننده ها می باشد و وجود ضربدر بر روی آن ممنوعیت استفاده از سفیدکننده ها را نشان می دهد.
 
نکات قابل توجه در شستشوی لباس
قبل از ریختن لباس ها در ماشین لباسشویى، جیب هاى لباس را به دقت وارسى کنید و محتویات جیب ها راخالی نمایید.
لباس هاى سفید و رنگى را از هم جدا نمایید و جداگانه بشویید.


درجه ماشین لباسشویى را روی دمای مناسب با توجه به جنس و نوع لباس ها و میزان کثیف بودن لباسها قرار دهید.
لباس ها را بعد از شستن خوب آبکشى کنید زیرا باقى ماندن مواد شوینده در الیاف لباس مى تواند موجب بروز انواع حساسیت هاى پوستى به ویژه در کودکان شود.


زیپ لباس هاى زیپ دار را قبل از انداختن آنها در ماشین لباسشویى ببندید.
لباس های ظریف منجوق دوزی و تزیین دار را وارونه نموده و در کیسه توری بیاندازید و سپس در ماشین لباسشویی بیاندازید.


موارد عدم استفاده از خشک کن
نقش دایره اى درون یک مربع، بر روی اتیکت لباس علامت مربوط به استفاده از خشک کن است. چنانچه بر روی این علامت نقش ضربدرى قرار گرفته باشد، به این معنى است که استفاده از خشک کن براى این لباس مناسب نیست.

 

روش های اصولی خشک کردن لباس
پس از شست وشو نوبت به خشک کردن لباس ها مى رسد که خود داراى نکاتى است که اطلاع از آنها نیز مى تواند موجب طولانى تر شدن عمر لباس ها شود و همچنین در حفظ شکل و فرم ظاهرى لباس و آسان شدن اتو کارى تأثیر به سزایى دارد.

دو روش خشک کردن لباس
اغلب از دو روش براى خشک کردن لباس ها استفاده مى شود.




بیشتر بخوانید : نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی




استفاده از درجه خشک کن لباسشویی
یکی استفاده از درجه خشک کن که بعضى از ماشین هاى لباسشویى به آن مجهز هستند و در حقیقت آخرین مرحله شست و شوى لباس است. در برخى از ماشین هاى لباسشویى این درجه به تنهایى و بدون شست وشو نیز کار مى کند که براى خشک کردن لباس هایى که با دست شسته شده اند نیز مفید است.

آویزان کردن لباس در هوای آزاد
روش دوم که متداول تر است خشک کردن لباس ها از طریق آویزان کردن آنها روى یک بند رخت در آفتاب و یا مجاورت هوا است. این بند رخت ممکن است در فضاى بالکن یا حیاط قرار داده شود و در صورت نبود چنین امکانى، مى توان از بند رخت هاى کشویى که به دیوار حمام نصب مى شوند یا نوع دیگرى از آنها که به رادیاتور شوفاژ متصل مى شود استفاده کرد.

 

راهنمای شستشوی لباس,شستشو و خشک کردن لباس

لباس هاى سفید و رنگى را از هم جدا نمایید و جداگانه بشویید

 

حفظ فرم انواع لباس
روش آویختن انواع لباس از قبیل بلوز، دامن، شلوار و غیره نیز در حفظ فرم لباس مؤثر است.


نحوه شستن و خشک کردن لباس های لنین:
لباس های لنین را با دست یا ماشین بشویید و وقتی هنوز نمدار هستند با اتوی خشک اتو نمایید.

دامن پیلى دار
به عنوان مثال براى آویختن یک دامن پیلى دار بهتر است براى حفظ فرم پیلى ها، آنها را قبل از آویختن دامن روى بند یا گیره لباس در جاى خود ثابت کنید تا به همان صورت خشک شوند.

نحوه شستن و خشک کردن لباس های پشمی
لباس های پشمی و همچنین لباس هایی که از ترکیب پارچه ها و الیاف متفاوت دوخته یا بافته شده اند را هرگز با آب گرم نشویید. پس از شستن ابتدا آب اضافی لباس را در لگن با فشار آرام بر آن از لباس خارج کنید و لباس هاى پشمى را براى جلوگیرى از کشیده شدن و بلند شدن آستین ها از بند آویزان نکنید بلکه به صورت تخت (مسطح) روى سطح رخت آویز قرار دهید و خشک نمایید.

 
نحوه شستن و خشک کردن لباس های بافتنی
لباسهای بافتنی در صورت آویزان شدن بر روی بند، کش می آیند و فرم اصلی خود را از دست می دهند لباس را پس از چلاندن بر روی سطحی صاف جهت خشک شدن قرار دهید تا از کش آمدن آن جلوگیری نمایید.


نحوه شستن و خشک کردن لباس های نایلونی:
لباسهای نایلونی را با دست در آب گرم بشویید  بدون چلاندن از بند رخت آویزان نمایید.


نحوه شستن و خشک کردن لباس های تریکوی نخی
لباس های تریکوی نخی را قبل از آویختن روی بند رخت ، شکل دهید تا پس از خشک شدن بهترین حالت عادی خود را داشته باشد. لباسهای تریکو نخی را پس از شستن هنگامی که هنوز کمی مرطوب هستند با اتو بخار ، اتو نمایید تا با کیفیت بهتر خشک و اتو شوند.


نحوه شستن و خشک کردن لباس های ابریشمی:
لباسهای ابریشمی را با دست در آب گرم و صابون بشویید آب اضافی را با کمی فشردن خارج نمایید و ڵباس را نمدار بر روی درجه ابریشم اتو نمایید.




بیشتر بخوانید : فنونی برای شستشوی انواع لباس



 
علائم بین المللی برای خشک کردن لباس
همان طور که شرایط شست و شوی لباس ها با توجه به جنس آنها متفاوت است، نحوه خشک کردن آنها نیز با هم فرق می کند. در این راستا علائم بین المللی وجود دارد که معمولاً بر روی برچسب های لباس ها دوخته یا چاپ می شوند.

در نتیجه برای خشک کردن لباس مورد نظر نیز ابتدا باید به برچسب و علامت روی آن توجه کرد:

برای گرفتن آب اضافی، لباس به هیچ وجه نباید با دست و یا با ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود. بلکه تنها با کمی تحت فشار قرار دادن آن، آب اضافی را خارج کنید.

لزوم بردن لباس به خشک شویی
نقش دایره اى که علامت P بر روی آن قرار گرفته است نشان دهنده آن است که بهترین راه برای شستشوی لباس از طریق خشکشویی است.

 

عبارت «DO NOT WRING OR TWIST»
بر روی برچسب برخی از لباس ها به جای علائم فوق ، جملات مربوط به آنها نوشته می شود.

اگر بر روی برچسب لباس عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» نوشته شده باشد، برای گرفتن آب اضافی، لباس به هیچ وجه نباید با دست و یا با ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود فقط لباس را کمی تحت فشار قرار دهید و آب اضافی را خارج کنید لباس را برای خشک کردن روی بند رخت آویزان ننمایید آنرا بر روی سطحی مسطح قرار دهید تا خشک شود.



منبع : بیتوته