تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

8 علت توقف و خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

علت توقف و خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

یکی از مشکلاتی که در ارتباط با کارکرد ماشین ظرفشویی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد، توقف ظرفشویی در وسط سیکل شستشو و یا خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی است. این اتفاق ناخوشایند می تواند برنامه شما برای شستشوی ظروف را مختل کند. اما لازم به نگرانی نیست، زیرا با راهنمایی متخصصین کاراباما به زودی قادر به برطرف کردن مشکل و استفاده مجدد از ماشین ظرفشویی خود خواهید بود.

در این مقاله از کاراباما به بیان علت توقف و خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می پردازیم و اقداماتی که برای برطرف شدن مشکل وجود دارد را بیان می کنیم.

در صورتی که با خواندن این مطلب مشکل ماشین ظرفشویی تان برطرف نشد و یا تعمیر ماشین ظرفشویی خارج از توان شما بود، حتما با تعمیرکار متخصص برند ظرفشویی خود برای عیب یابی ماشین ظرفشویی و تعمیرات آن تماس بگیرید. ما در کاراباما برای کمک به شما در این زمینه حاضر هستیم.


علت خاموش شدن یا توقف ماشین ظرفشویی در اواسط کار

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما ناگهان از کار می ایستد، برای اطلاع از علت توقف ظرفشویی در حین کار موارد زیر را بررسی کنید. ممکن است مشکل پیش آمده موقتی باشد. بطور مثال اگر برق منزل قطع شود و مجددا وصل گردد ممکن است ماشین ظرفشویی در حین کار متوقف شود. در این شرایط بهتر است مقاله ریست کردن ماشین ظرفشویی کاراباما را مطالعه کنید تا دوباره دستگاه را روشن کرده و به کار بیاندازید. اگر در حین راه اندازی مجدد با مشکل روشن نشدن ظرفشویی روبه رو شدید، مقاله اختصاصی ما در این خصوص را مطالعه کنید.

1- جریان برق

ممکن است علت توقف و یا خاموش شدن ماشین ظرفشویی در اواسط شستشو به دلیل نرسیدن جریان برق به دستگاه باشد. هرچند این امر ساده بنظر می رسد اما گاهی افراد از آن غافل می شوند. به همین دلیل لازم است تا فیوز برق مربوط به ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا فیوز نپریده باشد. همچنین پریز برق و کابل دستگاه را به خوبی بررسی کنید. اگر چراغ های ماشین ظرفشویی و صفحه نمایشگر آن روشن هستند، به معنی این است که مشکل از تامین برق نیست.

2- فیوز حرارتی ظرفشویی

فیوز حرارتی قطعه ای در داخل ماشین ظرفشویی شماست که رسیدن جریان به اجزایی همچون موتور و برد را در زمانی که تشخیص به داغ شدن بیش از اندازه دستگاه نماید، قطع می کند تا از آنها مراقبت کند. بنابراین یکی از علت های خاموش شدن و توقف ناگهانی ظرفشویی پردین فیوز حرارتی است. اما تعویض این فیوز کمک چندانی به رفع مشکل نمی کند. زیرا پریدن فیوز حرارتی اتفاق نرمالی نیست و عامل دومی سبب این اتفاق است که باید بررسی شود. پس در صورت تعویض دوباره این مشکل دوباره روی خواهد داد مگر اینکه علت اصلی پریدن فیوز نیست برطرف شود.


مقاله پیشنهادی : علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی


3- درب ماشین ظرفشویی

در گام دوم برای یافتن علت توقف ماشین ظرفشویی به صورت ناگهانی، بهتر است درب دستگاه را بررسی کنید. یکبار درب را باز و بسته کنید و از بسته بودن و کیپ بودن آن مطمئن شوید. تا زمانی که درب دستگاه به درستی بسته نشود، فرآیند شستشوی ظرفشویی شروع نمی شود. اگر در حین کار درب دستگاه باز شود، این فرایند متوقف می شود.

بنابراین ممکن است علت توقف ماشین ظرفشویی تان ایراد قفل درب و یا یکی از اجزای مجموعه قفل درب یا زبانه درب ویا میکروسوئیچ قفل درب باشد. در این صورت با تعویض مجموعه قفل درب و یا تنها قطعه معیوب مانند میکروسوئیچ می توانید مشکل را برطرف نمایید. توصیه می کنیم اینکار را حتما به متخصص تعمیرات بسپارید تا خسارات بیشتری به بار نیاورید.

4- برد الکترونیکی ظرفشویی

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی تمامی عملکردهای دستگاه را کنترل می کند و فرمان شروع و پایان هر کاری را صادر می کند. بنابراین ممکن است ایراد در برد دلیل خاموش شدن یا توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار شده باشد. بررسی برد کاری تخصصی و فنی است که به تجربه احتیاج دارد. اگر برد ولتاژ لازم را دریافت می کند اما عملکرد مورد نظر انجام نمی شود، باید آن را تعویض کنید که می تواند تا حدودی هزینه بر باشد. بهتر است ابتدا تمامی آپشن ها را بررسی کنید و در پایان به سراغ برد الکترونیکی ظرفشویی خود بروید.

5- پنل کنترلی

گاهی از اوقات و در برخی از مدل های ظرفشویی، علت توقف یا خاموش شدن ماشین ظرفشویی به دلیل ایراد در پنل کنترلی که کنسول کنترل نیز خوانده می شود، می باشد. پنل کنترلی ماشین ظرفشویی شامل صفحه رویی دستگاه که شامل دکمه ها و صفحه نمایشگر است می باشد و در صورت ایراد و خرابی آن به گیر کردن دکمه ها و اخلال در کار ظرفشویی منجر می شود که راه حل آن تعویض پنل کنترلی است.


مقاله پیشنهادی: آموزش تعویض شیربرقی ماشین ظرفشویی سامسونگ


6- پمپ و موتور ظرفشویی

برای اینکه ظرفشویی قادر به کار باشد به جریان آب مداوم احتیاج دارد. بنابراین ممکن است قطع شدن آب منزل دلیل توقف ماشین ظرفشویی در حین کار باشد. اما این اتفاق چیزی نیست که همیشه روی دهد. عامل مهمتری که ایفای نقش می کند، پمپ آب و موتور ماشین ظرفشویی است که در صورتی که نتوانند فشار آب کافی برای عملکرد ظرفشویی را تامین کنند و یا ایراد داشته و از کار بایستند، با مشکل مواجه می شوید. یکی از نشانه های این مشکل می توان توقف ماشنی ظرفشویی در وسط کار و یا خاموش شدن ظرفشویی به طور ناگهانی باشد. خرابی پمپ یا موتور معمولا با یک صدای بلند همراه است و گاها نشتی آب ظرفشویی را نیز بهمراه دارد.

7- مجموعه فن و تجهیزات تهویه ظرفشویی

تهویه ماشین ظرفشویی در پایان سیکل شستشو و در مرحله خشک کن باز می شود تا فن قادر به بیرون راندن هوای مرطوب و داغ از ماشین ظرفشویی باشد. تهویه در پایین درب باز می شود و در صورتی که قادر به باز شدن نباشد و یا فن به کار نیوفتد، ظروف به خوبی خشک نمی شوند. همچنین در صورتی که این اتفاق رخ دهد، پنل کنترلی خاموش می شود و ماشین ظرفشیی در حین کار متوقف می شود.

تعمیرکار متخصص ظرفشویی می تواند سلامت فن و تهویه ظرفشویی را بررسی کند و در صورتی که ایرادی در هر یک وجود داشت آنها را تعویض نماید.

8- المنت حرارتی ظرفشویی

یکی دیگر از علل خاموش شدن ناگهانی یا توقف ماشن ظرفشویی به ایراد در المنت حرارتی برمی گردد. در برخی از مدلها در صورتی که المنت شکسته باشد، یا به هر دلیلی دچار مشکل شده و ایراد داشته باشد، این اتفاق ممکن است روی دهد. البته نشانه های دیگری برای خرابی المنت حرارتی ظرفشویی شما، گرم نشدن آب دستگاه و خشک نشدن ظروف در داخل ظرفشویی است. گاهی خود المنت نیز مشکلی نداشته و ایراد از سیم کشی و یا فیوزهاست. راهکار این مشکل نیز در تعویض المنت حرارتی است.

در این مقاله به بررسی 8 علت توقف ناگهانی و خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار پرداختیم. در صورتی که از عیب یابی و تعمیر مشکل ماشین ظرفشویی خود ناتوانید، حتما از تعمیرکاران ماهر برای اینکار استفاده کنید.



منبع : karabama

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی یکی از سوالاتی است که کاربران زیادی به دنبال رفع آن هستند. در بعضی از مواقع ممکن است بخاطر استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی دچار مشکلاتی شود که تابه حال با آن روبه‌رو نبوده اید.

قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی به بررسی علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی و علت خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی بپردازیم از همین رو پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه پایگاه دانش بنیان سرویس باشید.

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی

اگر از کاربران وب سایت ما باشید میدانید که همیشه در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی به شناسایی مشکل اصلی بسیار تأکید داشته ایم. به طوری که اگر شما بتوانید ایراد اصلی ماشین ظرفشویی خود را متوجه شوید از پرداخت هزینه های اضافی، دور خواهید شد.

پیشنهاد میکنیم تا انتها همراه ما باشید تا با یکدیگر بررسی کنیم علت وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی از چه چیزی میتواند باشد. این موارد میتواند به دلایل گوناگونی باشد که به صورت کاملا تخصصی تمام موارد را یک به یک بررسی خواهیم نمود.

علت اول آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی : خرابی شیر ورودی یا شیر برقی ظرفشویی

مهم ترین علتی که میتواند برای این مشکل بیان کرد، خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی یا شیرهای ورودی آب است. برای تست شیر ورودی آب کافی است که فلکه آب را باز کرده و مشاهده نمایید قدرت آب به اندازه کافی می‌باشد یا خیر؟

اما اگر شیر ورودی آب سالم باشد به احتمال زیاد مشکل اصلی شما از خرابی شیربرقی ماشین ظرفشویی است، که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. اگر تمایل دارید که خودتان اقدام به تعویض شیربرقی ماشین ظرفشویی نمایید، پیشنهاد میکنیم دو مقاله ی کاربردی زیر را حتما مطالعه کنید.

اما در صورتی که قصد دارید اقدام به خرید شیر برقی ماشین ظرفشویی نمایید، پیشنهاد میکنیم از طریق بنر زیر وارد فروشگاه آنلاین بنیان سرویس شده و سفارش خود را ثبت کنید.


علت دوم آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی : مشکل آب رسانی

با توجه به وجود املاح بسیار زیاد در آب های مصرفی در کلان شهرهای ایران، یکی دیگر از مشکلات عدم آبگیری ظرفشویی مسدود شدن ورودی های آب است. معمولا با گذشت شما ورودی های آب با املاح بسته شده و میزان ورودی آب به شدت کاهش می‌یاد. از همین رو پیشنهاد میکنیم از فیلتر های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نموده و یا در فواصل زمانی کوتاه شیرهای ورودی آب را بررسی و در صورت نیاز تمیز کنید.

دلیل سوم وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی : وجود اتصالی

با توجه به نواسانات شدید برقی در کشور، مخصوصاً در فوصل گرم پیشنهاد میکنیم حتما از یک محافظ برق عالی استفاده کنید. درست از محافظ برق ممکن است کمی گران باشد اما باعث می شود عمر ماشین ظرفشویی شما چندین برابر شود. زیرا نواسانات برقی باعث به وجود آمدن اتصالی در بخش های ماشین ظرفشویی شده و کارکرد آن را مختل می‌کند.

پیشنهاد میکنیم مراقب این وسیله باارزش باشید زیرا با کوچکترین نواسانی امکان سوختن برد ماشین ظرفشویی وجود دارد. در بعضی از مواقع می توانید با یک بار خاموش و روشن نمودن دستگاه مجددا از آن استفاده کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید وجود اتصالی در ظرفشویی باعث تخریب کامل سایر قطعات می شود.

علت چهارم آب گیری نکردن ظرفشویی : شکستگی شیرهای ورودی آب

این مورد یکی از دلایلی عمده ای است که ظرفشویی شروع به آبگیری نکرده. معمولا افراد برای اینکه ظرفشویی به صورت کامل در جای خود قرار بگیرد تا جایی که میتوانند، ظرفشویی را به عقب فشار میدهند. همین فشار بیش از حد باعث می شود که شیرهای ورودی آب شکسته شوند. در نتیجه آب تمام آشپزخانه را فراگرفته و باید از یک لوله کش کمک بگیرید. از همین رو پیشنهاد میکنیم در هنگام وصل نمودن ماشین ظرفشویی بسیار دقت کنید.

علت پنجم وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی : خرابی سنسور سطح آب

این مورد نیاز به دانش تخصصی در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی دارد. اما در ماشین ظرفشویی قطعه وجود دارد که میزان ورودی آب را کنترل میکند و زمانی که به حد نصاب برسد، جریان ورودی آب را قطع می‌کند. به این قطعه سنسور سطح آب گفته می شود.

در صورتی که آب به مقدار کافی وارد ظرفشویی نمی شود میتوانید این سنسور را هم بررسی کنید و درصورتی که متوجه شدید دچار خرابی است. اقدام به تعویض آن نمایید.

علت ششم : خرابی میکروسوئیچ درب

یکی از مهم ترین وسایل در ماشین ظرفشویی، میکروسوئیچ درب است. این وسیله مسئولیت حفظ و نگهداری ماشین ظرفشویی را برعهده دارد. اگر درب به خوبی بسته نشود عملیات شستشو آغاز نمی شود. این مورد هم باعث امنیت بیشتر و هم باعث افزایش طول عمر ظرفشویی می شود.

اگر به هر دلیلی موارد بالا را بررسی نمودید ولی کماکان مشکل پر نشدن آب در ماشین ظرفشویی را داشتید، باید میکروسوئیچ درب ظرفشویی با بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

علت هفتم : خرابی سوئیچ شناور

سوئیچ شناور در زیر شناور و در قسمت محفظه مانندی به نام وان در ماشین ظرفشویی قرار دارد. اگر این سوئیچ متصل نباشد و یا شکسته شده باشد، ممکن است یکی از دلایل عدم آب گیری ماشین ظرفشویی باشد.

پیشنهاد میکنیم اگر دانش فنی در خصوص تعمیرات ماشین ظرفشویی ندارید حتما این مورد را با کارشناسان فنی در میان بگذارید. اما میتوانید برای تست ظرفشویی را کامل از برق درآورده و سیم هایی که از سوئیچ شناور بیرون می‌آیند را بررسی نموده تا از اتصال صحیح آن ها مطمئن شوید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت خرابی سوئیچ شناور باید با تکنسین تعمیرات ماشین ظرفشویی در تماس باشید تا بتوانند مشکل شما را برطرف نمایند. البته اگر دانش فنی در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی داشته باشید میتوانید خودتان اقدام به تعمیر و رفع عیب ماشین ظرفشویی نمایید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد که مهم ترین مشکلاتی که ممکن است باعث عدم آبگیری ماشین ظرفشویی شوند را بایکدیگر بررسی نمودیم. اما پیشنهاد میکنیم قبل از هر کاری بهتر است برای اولین راه حل شیر برقی ماشین ظرفشویی خود را تست کنید. زیرا در 70درصد مواقع با تعویض شیربرقی ظرفشویی مشکل شما حل خواهد شد.

اما در صورتی که نیاز به تعمیرات ماشین ظرفشویی دارید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل دستگاه شما را برطرف نمایند.


منبع : cutt.ly