تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیر و تعویض شیربرقی ظرفشویی

شیربرقی ماشین ظرفشویی ، انواع آن ، مشکلات ماشین ظرفشویی که به شیربرقی مرتبط است ، تست شیربرقی ماشین ظرفشویی ، تعویض و تعمیر شیربرقی ماشین ظرفشویی ، تامین آب ماشین ظرفشویی به وسیله شیربرقی و هر آنچه نیاز است بدانید را برای شما عزیزان شرح داده ایم .

تعمیر و تعویض شیربرقی ظرفشویی
تعمیر و تعویض شیربرقی ظرفشویی

توجه : برای تعمیر ظرفشویی و یا تعویض و تعمیر شیربرقی از خدمات آی.پی امداد بهره مند شوید .

توجه : لطفا با صبر و حوصله به خواندن ادامه دهید تا چنانچه فنی هستید بتوانید به رفع عیب مشکلات ناشی از شیربرقی ظرفشویی بپردازید .

با پیشرفت تکنولوژی در اختراع وسایل و لوازمی که برای آسایش بشر قرار داده شده است ، به ماشین ظرفشویی برمی خوریم ، وسیله ای که امروزه در آشپزخانه ها جای خود را پیدا کرده است ، این وسیله کارکردی مانند ماشین لباسشویی دارد با این تفاوت که ماشین ظرفشویی برای شستن و رفع کثیفی ظروف کاربرد دارد ، این ماشین نیز مانند لوازم الکتریکی دیگر از قطعات الکتریکی و مکانیکی متعددی تشکیل یافته است ، قطعات دستگاه در کنار هم به کارکرد صحیح ماشین ظرفشویی کمک می کنند ، از وسایل مهم تعبیه شده در دستگاه می توان به شیر برقی اشاره کرد که وظیفه آب رسانی برای شستشوی ظروف را به دستگاه دارد ، در این مقاله با کارکرد شیر برقی در ماشین ظرفشویی ، مشکلات متداول در این قسمت ، چگونگی تست شیر برقی ماشین ظرفشویی ، تعمیر و تعویض این قطعه در دستگاه و هزینه خرید شیر برقی ماشین ظرفشویی ال جی در صورت نیاز خواهیم پرداخت .

انواع شیر برقی ظرفشویی

شیر برقی ماشین ظرفشویی دارای انواع مختلفی است که در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی بنا بر نیاز دستگاه تعبیه شده است در برخی از شیرهای برقی  زاویه مجرای ورودی و خروجی آنها  90 یا 180 درجه می باشد . همچنین بعضی از آن ها دارای یک بوبین با یک خروجی آب و بعضی دیگر دارای دو بوبین با دو خروجی آب می باشند .

مشکلات ماشین ظرفشویی که مربوط به شیربرقی است

یکی از دلایلی که دستگاه ظرفشویی روشن می شود ولی پس از انتخاب برنامه و شروع به کارکرد ماشین ظرفشویی ، ماشین شروع به کار نمی کند و یا آبگیری ماشین ظرفشویی انجام نمی شود می تواند خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی باشد و آب دادن و نشتی آب از زیر دستگاه ماشین ظرفشویی که گاها مشکل ساز می شود از عیوبی است که مربوط به قسمت شیر برقی ماشین ظرفشویی می باشد .

ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی شوید (لوله آب رسان بررسی شود که فیلتر آن دارای گرفتگی نباشد ، مسدود نباشد و لوله آبرسان درست در مقابل بازوی اسپری کننده قرار گرفته است )

ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند (شیر ورودی آب : ابتدا باید مطمین شوید در ورودی آب فشار کافی وجود دارد و همچنین در هنگام آبگیری برق به شیر ورودی می رسد ، اگر مشکلی در این موارد نبود شیر برقی ماشین ظرفشویی خراب است و باید تعویض یا تعمیر شود )

تست شیر برقی ماشین ظرفشویی

اگر مشکلی در ماشین ظرفشویی خود دارید ، و فکر می کنید منشاء پیدایش این مشکل خرابی در قسمت شیر برقی ماشین ظرفشویی است بنابراین باید برای حصول اطمینان بدانید چگونه یک شیر ورودی آب را آزمایش کنید ، این شیرها توسط یک یا دو solenoids کنترل می شوند ، با گذشت زمان، یا solenoid ها یا مهر و موم خود می تواند شکست.

1) خاموش کردن ماشین ظرفشویی
قبل از کار تست و بررسی در ماشین ظرفشویی ، آن را از برق و آب خود جدا کنید،  شما می توانید دوشاخه ماشین را از پریز جدا کنید یا مدار قطع کننده را متوقف کنید تا جریان برق را متوقف کنید، و هم چنین تامین آب را که معمولا می تواند در انتهای زاویه زیر سینک آشپزخانه قرار داشته باشد را نیز قطع کنید .

2) باز کردن شیر
از بین بردن 2 تا 4 پیچ پنل پشت را در گوشه پایین سمت چپ یا راست است باز کنید. شیر به 2 تا 4 سیم و همچنین شیلنگ های تامین و تخلیه متصل خواهد شد. سیم را با انبردست ازاد کنید آنها را نکشید .

3) آزمون الکترومغناطیسی
اهم متر را به پایانه ها متصل کنید.  عدد بی نهایت نشان می دهد که سلنویید شکست خورده است و دچار خرابی شده است .

4) مهر و موم شیر آزمایش
حتی اگر دریچه الکتریکی کار می کند ، مهر و موم ممکن است شکسته شود و یا دریچه ورودی ماشین ظرفشویی می تواند با انباشته شدن مواد غذایی باقی مانده روی ظروف کثیف  مسدود شود ،  در صورت لزوم برای بازرسی ، شیلنگ های تامین و تخلیه را باز کنید و بررسی کنید .

تعویض شیر برقی ماشین ظرفشویی

در این مطلب به چگونگی تعویض شیر برق ظرفشویی و شلنگ آن می پردازیم :

۱) ابتدا دو شاخه برق ورودی ماشین ظرفشویی را از پریز جدا می کنیم .

2) سپس شلنگ آب ماشین ظرفشویی را از شیر آب جدا کرده

3) حالا برای جدا کردن پشت ماشین ظرفشویی باید پیچ های بدنه که در این قسمت تعبیه شده است را با پیچ گوشتی باز کنید .

4) پس از این که پیچ های پشتی ماشین ظرفشویی را باز کردید ، پنل سقف دستگاه ماشین ظرفشویی را جدا کرده پس از آن مشغول باز کردن  پیچ های بدنه سمت راست دستگاه شوید و پنل راست دستگاه را از ماشین ظرفشویی جدا کنید .

5)در این مرحله شلنگ شیر برقی را که با یک خار به بدنه وصل شده است را با فشار دست آزاد کنید .

6) با باز کردن بست شلنگ داخلی ، شلنگ را آزاد می کنید و شلنگ را  از ماشین ظرفشویی جدا می کنید .

7) حالا شلنگ و شیر برقی جدید ماشین ظرفشویی را به خرطومی وصل می کنید و با فشار در جای خود قرار داده و برای محکم کردن آن بست را می زنیم .

8) در بدنه قسمت راست پنل را در جای خود قرار دهید و پیچ های این قسمت را با پیچ گوشتی محکم کنید .

9) مانند مراحل اول که بدنه و قسمت پشتی را باز کردیم عمل کنید و پیچ ها را به ترتیب ببندید و حالا ماشین ظرفشویی آماده کارکرد است و می توانید ظروف کثیف را درون آن قرار داده و برنامه مورد نظر خود را اجرا کنید .

برای تعویض شیر برقی ظرفشویی آاگ ، بوش ، سامسونگ و ال جی از خدمات نمایندگی تعمیرات ظرفشویی سامسونگ ، نمایندگی تعمیرات ظرفشویی آاگ ، نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش ، نمایندگی تعمیرات ظرفشویی ال جی بهره مند شوید .

قیمت شیر برقی ماشین ظرفشویی

برای خرید قطعات به فروشگاه های مجاز که قطعات اورجینال و سالم به فروش می رسانند مراجعه کنید ، قیمت شیر برقی ماشین ظرفشویی را از ما بخواهید.

تعمیرات شیر برقی ماشین ظرفشویی

قبل از این یا هر تعمیر دیگر، منبع برق را به ماشین ظرفشویی خود جدا کنید ، یا دستگاه را از منبع برق جدا کنید، فیوز مربوطه را از جعبه فیوز جدا کنید، یا قطع کننده مربوطه را در پانل قطع کننده مدار بچرخانید.

دریچه ورودی اب را در ماشین ظرفشویی تعیین کنید ،  این باید در پشت پانل ماشین در قسمت پایین یا در گوشه راست یا چپ قرار داشته باشد. احتمالا دو پیچ در بالای پانل یا در پایین آن وجود دارد. این دو پیچ را بردارید و سپس با ضربه زدن پنل را جدا کنید ، در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی درب باید به منظور دسترسی به آن باز شود و پیچ ها را برداشته شود. قبل از پاک کردن کانکتور، درب را ببندید.


پیشنهاد میکنیم مقاله ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ را مطالعه کنید.


شما می توانید دریچه ورودی آب توسط شیلنگ های اتصال به آن را شناسایی کنید. یک منبع تغذیه شلنگ از ماشین ظرفشویی به شیر برقی آب وجود خواهد داشت و یک شیلنگ دیگر که از شیر آب منتقل می شود که آب را تخلیه می کند ، اکنون زمان خوبی برای بررسی شیلنگ های ماشین ظرفشویی شماست تا اطمینان حاصل کنید که آنها مسئول مشکلات جریان آب جریان هستند ، اطمینان حاصل کنید که شلنگ به صورت صحیح به شیر وصل شده است ، همچنین برای اطمینان از اینکه در شیلنگ ها انسدادی وجود ندارد ، اطمینان حاصل کنید. آب ورودی ماشین ظرفشویی خود را خاموش کنید تا بتوانید شیلنگ متصل به شیر آب را بردارید ، خاموش شدن آب در زیر سینک شما قرار دارد ، یک دستگیره برای چرخش یا یک اهرم برای فشار دادن وجود خواهد داشت. در عوض، می توانید منبع اصلی آب را به ماشین ظرفشویی خود در شیر اصلی را ببندید .

یک ظرف را در زیر شلنگ قرار دهید تا آب خارج شده در آن بریزد ، هنگامی که آن را جدا کنید ، شیلنگی که آب را به دریچه می آورد ، احتمالا پیچیده تر است ، شلنگ که آب را از شیر تخلیه می کند احتمالا با یک گیره در جای خود قرار می گیرد .

دو سیم به سوپاپ ورودی متصل خواهد شد. اگر سوپاپ ورودی به ماشین ظرفشویی شما دو دریچه الکتریکی داشته باشد، چهار سیم وجود دارد ، برچسب سیم را به طوری که بتوانید آنها را بعدا به درستی وصل کنید نگاه دارید ، سیم ها با استفاده از اتصالات لغزنده متصل می شوند ، درپوش اتصالات را بردارید و سیم ها را از پایانه های شیر جدا کنید ، برای رها شدن سیم ها می توانید از انبردست نوک تیز استفاده کنید تا عمل آزاد کردن سیم راحت تر انجام شود .

شیر برقی ماشین ظرفشویی با استفاده از حداقل دو پیچ ، اما شاید بیشتروصل شده است تمام پیچ هایی را که دریچه را در جای خود قرار داده را پیدا کنید و سپس باز کنید حالا شما می توانید دریچه را نیز ازاد کنید ،  حالا پس از رفع انسداد شیر برقی یا در صورت پارگی و خرابی در شلنگ با تعویض آن و قرار دادن شیر برقی در محل مشابهی که قبلا آن را برداشته بودید نصب کنید ، با استفاده از پیچ های جدا شده از شیر برقی ، آن را در جای خود قرار دهید. سیم ها و شیلنگ ها را دوباره وصل کنید. پانل قسمت پشتی در پایین ماشین را در جای خود قرار دهید  و قدرت را به ماشین ظرفشویی خود بازگردانید .

چنانچه شیربرقی ظرفشویی دوو ، ایندزیت ، کنوود و فریجیدر شما عزیزان نیاز به تعویض و یا تعمیر داشت کافی است با  نمایندگی تعمیرات ظرفشویی دوو ، نمایندگی تعمیرات ظرفشویی ایندزیت ، نمایندگی تعمیرات ظرفشویی کنوود ، نمایندگی تعمیرات ظرفشویی فریجیدر ارتباط برقرار نمایید .

تامین اب ماشین ظرفشویی به وسیله شیر برقی

قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی برای اولین بار، همه اتصالات در شیر و شیر آب برای نشت را بررسی کنید ، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های کیت تامین آب برای نصب مناسب را دنبال کنید .

موارد زیر برای تامین آب برای ماشین ظرفشویی مورد نیاز است .

ماشین ظرفشویی باید با یک منبع آب گرم با دمای بین 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) و 149 درجه فارنهایت (65 درجه سانتیگراد) متصل شود .

اگر درجه حرارت آب گرم مورد نیاز را تامین نمی کند، باعث می شود مسائل مربوط به عملکرد تمیز کردن و خشک شدن ایجاد شود و باعث ایجاد چرخه های طولانی مدت شود .

فشار آب باید بین 20 تا 120 پوند در هر اینچ مربع باشد .

فشار آب کمتر از 20 پوند باعث خرابی دریچه آب می شود و مانع از ورود آب به شیر برقی به طور کامل می شود. فشار کم آب باعث می شود تا ماشین ظرفشویی فشار بیشتری به کنترل های الکترونیکی واشر ایجاد کند ،  این باعث می شود که ماشین ظرفشویی خاموش شود ، زیرا ماشین ظرفشویی دارای محدودیت زمانی برنامه ریزی شده است که برای جلوگیری از پرآبی و سرازیر نشدن اب طراحی شده است.

زاویه مجرای ورودی و خروجی آن  90درجه است و وظیفه آن کنترل میزان آب ورودی ماشین ظرفشویی می باشد و به طور جداگانه خریداری می شود ،  آرنج NPT یک و نیم اینچی در یک طرف و فشاری 3/8 اینچ در انتهای دیگر قرار دارد . (در اکثر فروشگاه های عرضه لوله کشی،لوله خطوط تامین آب به طول های مختلف تا 10 فوت (305 سانتی متر) وجود دارد ، لوله فولاد ضد زنگ توصیه می شود.

برای کاهش خطر نشت آب و آسیب شیر برقی ظرفشویی ، موارد زیر را انجام دهید :
اتصالات آب به راحتی قابل دسترسی است.

هنگامی که ماشین ظرفشویی در حال استفاده نیست ، خنک کننده را خاموش کنید.
به طور مرتب اتصالات ورودی آب را  برای بررسی نشت آب چک کنید .


منبع

ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ