تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ساید بای ساید. کنوود، بوش، دوو، سامسونگ، ال جی، زیمنس، ایندزیت، ارج، آبسال

لوله تخلیه ماشین ظرفشویی چیست؟

لوله تخلیه ماشین ظرفشویی چیست؟

لوله تخلیه ماشین ظرفشویی که اصطلاحاً با نام شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی شناخته می شود یکی از بخش های پرکاربرد در ماشین ظرفشویی است. لوله تخلیه ماشین ظرفشویی محصول خارج نمودن آب های داخل ماشین ظرفشویی است. قصد داریم در ادامه مقالات آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی به بررسی دقیق تر لوله یا شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بپردازیم که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه بنیان سرویس باشید.


لوله تخلیه ماشین ظرفشویی


قبل از شروع مقاله بهتر است در خصوص لوله های ماشین ظرفشویی اطلاعاتی کسب نماییم. در ماشین ظرفشویی دو شیلنگ اصلی وجود دارد که باید بسیار به آنها توجه نمایید، اولین مورد شیربرقی ماشین ظرفشویی که اصطلاحا به آن شیر برقی ماشین ظرفشویی آکواستاپ هم گفته می شود. این مدل شیربرقی ماشین ظرفشویی با یک شیلنگ متصل بر روی خود عرضه میگردد. دومین شیلنگ مهم در ماشین ظرفشویی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی است که مسئول خروج آب از داخل ماشین ظرفشویی به بیرون است.

پیشنهاد میکنیم در فواصل زمانی مختلف حتما این دو قطعه مهم در ماشین ظرفشویی را به خوبی بررسی نمایید و در صورتی که نیاز به تعویض داشتند سریعاً اقدام به تعویض آنها نمایید. زیرا یکی از دلایلی که باعث خرابی و یا عدم شستشوی ظروف می شود خرابی شیر برقی ظرفشویی یا خرابی در لوله تخلیه ماشین ظرفشویی است.


علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی


گاهی ممکن است ماشین ظرفشویی شما آب را تخلیه نکند که این امر موجب مشکلات بیشتری در دستگاه شما خواهد شد. باید به این مسئله توجه نمایید که در این مواقع چه اقداماتی باید انجام دهید تا مشکل در سریع ترین زمان ممکن حل شود و اگر با اقدماتی که برای شما شرح میدهیم نتوانستید مشکل را رفع کنید باید با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس بگیرید. البته قبل از انجام هرکاری درصورت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی بعد از اتمام برنامه شستشو بهتر است دکمه لغو دستگاه را فشار دهید در برخی از ماشین ظرفشویی ها با لغو عملیات شستشو، آب داخل ماشین ظرفشویی تخلیه می شود. اگر با این کار مشکل رفع نشد پیشنهاد میکنیم مراحل ذیل را با دقت بخوانید و مرحله به مرحله آنها را انجام دهید.


بررسی شیلنگ تخلیه :


اولین مرحله که باید برای علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی بررسی نمایید، چک نمودن شیلنگ تخلیه است که باید طی چند مرحله آن را بررسی نمایید. البته پیشنهاد میکنیم اولین مرحله شما قطع کردن برق ماشین ظرفشویی باشد.

۱- اگر ماشین ظرفشویی شما در داخل کابینت قرار گرفته است باید آن را بیرون بکشید، درهنگام بیرون آوردن ظرفشویی دقت نمایید که به آن آسیبی وارد ننمایید.

  • قبل از هرکاری باید شیلنگ های اتصال آب (مطمئن شوید که آب ورودی به دستگاه قطع باشد) را از ماشین ظرفشویی جدا نمایید.
  • برای اینکار از قسمت زیر دستگاه شروع به بیرون کشیدن آن نمایید.
  • ماشین ظرفشویی را به آرامی بیرون بکشید تا مانع از جابه جایی قطعات داخلی آن شود.
  • ظرفشویی را باید به اندازه ای بیرون آورید که به پشت ماشین ظرفشویی به طور کامل دسترسی داشته باشید.

۲- شیلنگ تخلیه را بررسی نمایید تا مطمئن شوید داخل شیلنگ مانعی برای تخلیه آب وجود نداشته باشد.

  • حال که ظرفشویی در دسترس شماست باید اقدام به بررسی اولین بخش یعنی شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی نمایید.
  • شما میتوانید با کنار زدن صفحه ای در پشت ماشین ظرفشویی به شیلنگ تخلیه دسترسی پیدا نمایید.
  • میتوانید با فشار دادن کناره های شیلنگ مطمئن شوید جرم و املاح در داخل شیلنگ باقی نمانده است.
  • قبل از باز کردن و بررسی شیلنگ تخلیه حتما باید برق دستگاه را قطع کرده باشید.
  • همانطور که میدانید شیلنگ تخلیه از یک سمت به پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی و از طرف دیگر به لوله ی تخلیه آب سینک (معمولا در زیر کابینت قرار دارند) متصل است. مسیر شیلنگ را به خوبی چک نمایید و مطمئن شوید که جرم و گرفتگی وجود نداشته باشد. همچنین بررسی نمایید که شیلنگ دچار خمیدگی نشده باشد. هرگونه پیچ خوردگی را در مسیر شیلنگ اصلاح نماید.

۳- شیلنگ را از دستگاه جدا نماید.

  • پیشنهاد میکنیم جهت جلوگیری از کثیف شدن کف آشپزخانه در هنگام جدا نمودن شیلنگ از یک تشت در زیر آن استفاده نمایید. البته میتوانید از یک تکه پارچه خشک نیز کمک بگیرید.
  • حال که شیلنگ از ظرفشویی جدا شده است میتوانید آب را با قدرت در داخل شیلنگ تخلیه عبور داده تا هرگونه جرم ، نخاله و زباله های کوچک و بزرگ وجود دارد از شیلنگ خارج شود.
  • پس از این کار شیلنگ تخلیه را همانند اول در جایگاه خود قرار دهید.

۴- حال زمان تست و بررسی ماشین ظرفشویی است.

  • ماشین ظرفشویی را درهمان حالت (بیرون بودن از کابینت) قرار دهید.
  • بهتر است ماشین ظرفشویی خالی باشد.
  • یک برنامه شستشو با زمان کم را انتخاب نمایید و چک نمایید که با بررسی شیلنگ مشکل برطرف شد یا خیر؟

بررسی مشکل لوله تخلیه ماشین ظرفشویی


درصورتی که ماشین ظرفشویی شما اقدام به تخلیه آب نمیکند پیشنهاد میکنیم هرچه سریع تر اقدام به درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی نمایید. شما میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی به ثبت برسانید.


منبع : telegra.ph